Fix friendly-fire issues; rename its options and constants in code to clarify them
[d2df-sdl.git] / src / engine / e_input_sdl2.inc
bloba4a89d1e1e3c1c2ca01ef46d486980e46d2a84c7
1 (* Copyright (C) 2016 - The Doom2D.org team & involved community members <http://www.doom2d.org>.
2  * This file is part of Doom2D Forever.
3  *
4  * This program is free software: you can redistribute it and/or modify it under the terms of
5  * the GNU General Public License as published by the Free Software Foundation, version 3 of
6  * the License ONLY.
7  *
8  * This program is distributed in the hope that it will be useful, but WITHOUT ANY WARRANTY;
9  * without even the implied warranty of MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.
10  * See the GNU General Public License for more details.
11  *
12  * You should have received a copy of the GNU General Public License along with this program.
13  * If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
14  *)
16 const
17   e_MaxKbdKeys = SDL_NUM_SCANCODES;
19   // these are apparently used in g_gui and g_game and elsewhere
20   IK_INVALID = 0;
21   IK_ESCAPE  = SDL_SCANCODE_ESCAPE;
22   IK_RETURN  = SDL_SCANCODE_RETURN;
23   IK_KPRETURN= SDL_SCANCODE_KP_ENTER;
24   IK_ENTER   = SDL_SCANCODE_RETURN;
25   IK_KPINSERT = SDL_SCANCODE_KP_0;
26   IK_UP      = SDL_SCANCODE_UP;
27   IK_KPUP    = SDL_SCANCODE_KP_8;
28   IK_DOWN    = SDL_SCANCODE_DOWN;
29   IK_KPDOWN  = SDL_SCANCODE_KP_2;
30   IK_LEFT    = SDL_SCANCODE_LEFT;
31   IK_KPLEFT  = SDL_SCANCODE_KP_4;
32   IK_RIGHT   = SDL_SCANCODE_RIGHT;
33   IK_KPRIGHT = SDL_SCANCODE_KP_6;
34   IK_DELETE  = SDL_SCANCODE_DELETE;
35   IK_HOME    = SDL_SCANCODE_HOME;
36   IK_KPHOME  = SDL_SCANCODE_KP_7;
37   IK_INSERT  = SDL_SCANCODE_INSERT;
38   IK_SPACE   = SDL_SCANCODE_SPACE;
39   IK_CONTROL = SDL_SCANCODE_LCTRL;
40   IK_SHIFT   = SDL_SCANCODE_LSHIFT;
41   IK_ALT     = SDL_SCANCODE_LALT;
42   IK_TAB     = SDL_SCANCODE_TAB;
43   IK_PAGEUP  = SDL_SCANCODE_PAGEUP;
44   IK_KPPAGEUP= SDL_SCANCODE_KP_9;
45   IK_PAGEDN  = SDL_SCANCODE_PAGEDOWN;
46   IK_KPPAGEDN= SDL_SCANCODE_KP_3;
47   IK_KP5     = SDL_SCANCODE_KP_5;
48   IK_NUMLOCK = SDL_SCANCODE_NUMLOCKCLEAR;
49   IK_KPDIVIDE= SDL_SCANCODE_KP_DIVIDE;
50   IK_KPMULTIPLE= SDL_SCANCODE_KP_MULTIPLY;
51   IK_KPMINUS = SDL_SCANCODE_KP_MINUS;
52   IK_KPPLUS  = SDL_SCANCODE_KP_PLUS;
53   IK_KPENTER = SDL_SCANCODE_KP_ENTER;
54   IK_KPDOT   = SDL_SCANCODE_KP_PERIOD;
55   IK_CAPSLOCK= SDL_SCANCODE_CAPSLOCK;
56   IK_RSHIFT  = SDL_SCANCODE_RSHIFT;
57   IK_CTRL    = SDL_SCANCODE_LCTRL;
58   IK_RCTRL   = SDL_SCANCODE_RCTRL;
59   IK_RALT    = SDL_SCANCODE_RALT;
60   IK_WIN     = SDL_SCANCODE_LGUI;
61   IK_RWIN    = SDL_SCANCODE_RGUI;
62   IK_MENU    = SDL_SCANCODE_MENU;
63   IK_PRINTSCR= SDL_SCANCODE_PRINTSCREEN;
64   IK_SCROLLLOCK= SDL_SCANCODE_SCROLLLOCK;
65   IK_LBRACKET= SDL_SCANCODE_LEFTBRACKET;
66   IK_RBRACKET= SDL_SCANCODE_RIGHTBRACKET;
67   IK_SEMICOLON= SDL_SCANCODE_SEMICOLON;
68   IK_QUOTE   = SDL_SCANCODE_APOSTROPHE;
69   IK_BACKSLASH= SDL_SCANCODE_BACKSLASH;
70   IK_SLASH   = SDL_SCANCODE_SLASH;
71   IK_COMMA   = SDL_SCANCODE_COMMA;
72   IK_DOT     = SDL_SCANCODE_PERIOD;
73   IK_EQUALS  = SDL_SCANCODE_EQUALS;
74   IK_0      = SDL_SCANCODE_0;
75   IK_1      = SDL_SCANCODE_1;
76   IK_2      = SDL_SCANCODE_2;
77   IK_3      = SDL_SCANCODE_3;
78   IK_4      = SDL_SCANCODE_4;
79   IK_5      = SDL_SCANCODE_5;
80   IK_6      = SDL_SCANCODE_6;
81   IK_7      = SDL_SCANCODE_7;
82   IK_8      = SDL_SCANCODE_8;
83   IK_9      = SDL_SCANCODE_9;
84   IK_F1      = SDL_SCANCODE_F1;
85   IK_F2      = SDL_SCANCODE_F2;
86   IK_F3      = SDL_SCANCODE_F3;
87   IK_F4      = SDL_SCANCODE_F4;
88   IK_F5      = SDL_SCANCODE_F5;
89   IK_F6      = SDL_SCANCODE_F6;
90   IK_F7      = SDL_SCANCODE_F7;
91   IK_F8      = SDL_SCANCODE_F8;
92   IK_F9      = SDL_SCANCODE_F9;
93   IK_F10     = SDL_SCANCODE_F10;
94   IK_F11     = SDL_SCANCODE_F11;
95   IK_F12     = SDL_SCANCODE_F12;
96   IK_END     = SDL_SCANCODE_END;
97   IK_KPEND   = SDL_SCANCODE_KP_1;
98   IK_BACKSPACE = SDL_SCANCODE_BACKSPACE;
99   IK_BACKQUOTE = SDL_SCANCODE_GRAVE;
100   IK_GRAVE     = SDL_SCANCODE_GRAVE;
101   IK_PAUSE   = SDL_SCANCODE_PAUSE;
102   IK_Y       = SDL_SCANCODE_Y;
103   IK_N       = SDL_SCANCODE_N;
104   IK_W       = SDL_SCANCODE_W;
105   IK_A       = SDL_SCANCODE_A;
106   IK_S       = SDL_SCANCODE_S;
107   IK_D       = SDL_SCANCODE_D;
108   IK_Q       = SDL_SCANCODE_Q;
109   IK_R       = SDL_SCANCODE_R;
110   IK_E       = SDL_SCANCODE_E;
111   IK_H       = SDL_SCANCODE_H;
112   IK_J       = SDL_SCANCODE_J;
113   IK_T       = SDL_SCANCODE_T;
114   IK_Z       = SDL_SCANCODE_Z;
115   IK_MINUS   = SDL_SCANCODE_MINUS;
116   IK_NONUSBACKSLASH = SDL_SCANCODE_NONUSBACKSLASH;
117   IK_SELECT  = SDL_SCANCODE_SELECT;
118   // TODO: think of something better than this shit
119   IK_LASTKEY = SDL_NUM_SCANCODES-1;