1 <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
2 <!-- synced with r21612 -->
4 <title>Formát skinů <application>MPlayer</application>u</title>
6 <sect1 id="skin-overview">
10 Nemá to sice nic společného s formátem skinu, ale měli byste vědět, že
11 <application>MPlayer</application> <emphasis role="bold">nemá</emphasis>
12 vestavěný skin, takže <emphasis role="bold">si musíte alespoň jeden skin
13 nainstalovat, chcete-li používat GUI.</emphasis>
18 <sect2 id="skin-overview-directories">
19 <title>Adresáře</title>
22 Adresáře prohledávané na skiny jsou (v tomto pořadí):
25 <filename class="directory">$(DATADIR)/skins/</filename>
28 <filename class="directory">$(PREFIX)/share/mplayer/skins/</filename>
31 <filename class="directory">~/.mplayer/skins/</filename>
37 Poznamenejme, že první z cest se může lišit podle toho, jak je
38 <application>MPlayer</application> zkonfigurován (viz volby configure skriptu
39 <option>--prefix</option> a <option>--datadir</option>).
43 Každý skin je instalován do vlastního adresáře v některém z výše uvedených.
45 <screen>$(PREFIX)/share/mplayer/skins/default/</screen>
51 <sect2 id="skin-overview-formats">
52 <title>Formáty obrázků</title>
54 <para>Obrázky musí být truecolor (24 nebo 32 bpp) PNG.</para>
56 V hlavním okně a v přehrávači (viz níž) můžete použít obrázky s 'průhledností':
57 Oblasti vyplněné barvou #FF00FF (magenta) jsou plně průhledné, pokud jsou
58 zobrazovány <application>MPlayer</application>em. To znamená, že můžete mít
59 tvarovaná okna, pokud má váš X server XShape rozšíření.
63 <sect2 id="skin-overview-components">
64 <title>Součásti skinu</title>
67 Skiny mají poměrně volný formát (narozdíl například od pevného formátu skinů
68 <application>Winamp</application>u/<application>XMMS</application>),
69 takže je jen na vás, zda vytvoříte něco skvělého.
73 V současnosti jsou zde čtyři okna, která můžete dekorovat:
74 <link linkend="skin-file-main">hlavní okno</link>,
75 <link linkend="skin-file-subwindow">podokno</link>,
76 <link linkend="skin-file-main">ovládací panel</link> a
77 <link linkend="skin-file-menu">nabidka</link> (tu lze aktivovat
83 <application>MPlayer</application> je ovládán v
84 <emphasis role="bold">hlavním okně</emphasis> a/nebo v
85 <emphasis role="bold">ovládacím panelu</emphasis>. Pozadím okna je obrázek.
86 Následující součásti mohou (a musí) být umístěny v okně:
87 <emphasis>tlačítka</emphasis>, <emphasis>potenciometry</emphasis> (šoupátka)
88 a <emphasis>popisky</emphasis>.
89 Každé součásti musíte nastavit pozici a velikost.
93 A <emphasis role="bold">tlačítko</emphasis> má tři stavy (stisknuto, puštěno a
94 zakázáno), proto musí být jeho obraz svisle rozdělen do tří částí.
95 Detaily viz součást <link linkend="skin-button">tlačítko</link>.
99 A <emphasis role="bold">potenciometr</emphasis> (hlavně používaný pro
100 lištu převíjení a ovládání hlasitosti/stereováhy) může mít libovolný počet
101 fází dělících jeho obraz na jednotlivé části pod sebou. Detaily viz
102 <link linkend="skin-hpotmeter">hpotenciometr</link> a
103 <link linkend="skin-potmeter">potenciometr</link>.
107 <emphasis role="bold">Popisky</emphasis> jsou poněkud zvláštní: Znaky potřebné
108 pro jejich vykreslení jsou brány z obrazového souboru a znaky v obrázku jsou
109 popsány <link linkend="skin-fonts">souborem popisu fontu</link>.
110 Tento (druhý) soubor je prostý textový soubor, který popisuje pozici x,y a
111 velikost každého znaku v obrázku (obrázkový soubor a soubor popisu fontu
112 <emphasis>spolu</emphasis> tvoří font). Detaily viz
113 <link linkend="skin-dlabel">dlabel</link>.
117 Všechny obrázky mohou mít plnou průhlednost, jak je popsána v sekci
118 o <link linkend="skin-overview-formats">formátech obrázků</link>. Pokud X
119 server nepodporuje rozšíření XShape, budou průhledné části černé. Pokud byste
120 chtěli využít tuto vlastnost, musí být šířka pozadí hlavního okna celočíselně
126 <emphasis role="bold">Podokno</emphasis> je to okno, kde se zobrazuje film.
127 Může v něm být zobrazen určený obrázek, pokud není načten žádný film (je
128 docela únavné, pokud zde není nic :-)).
129 <emphasis role="bold">Poznámka:</emphasis> průhlednost zde
130 <emphasis role="bold">není povolena</emphasis>.
135 <emphasis role="bold">Nabídka</emphasis> je jen způsob, jak ovládat
136 <application>MPlayer</application> položkami menu. Vyžadovány jsou dva
137 obrázky: jeden z nich jako menu v normálním stavu a druhý se zvýrazněnými
138 položkami. Když pak vyvoláte menu, je zobrazen první obrázek. Při pohybu myší
139 přes položky, je zkopírována aktuálně vybraná položka z druhého obrázku přes
140 ten první pod kursorem (druhý obrázek není nikdy zobrazen celý).
143 Položka menu je definována svou pozicí a velikostí v obrázku (detaily viz
144 sekce <link linkend="skin-file-menu">nabídka</link>).
151 Jednu důležitou věc jsme ještě nezmínili: Mají-li tlačítka,
152 potenciometry a položky menu pracovat, musí <application>MPlayer</application>
153 vědět, co má udělat, pokud je na ně kliknuto. To je zajištěno pomocí
154 <link linkend="skin-gui">zpráv</link> (událostí). Pro tyto členy tedy musíte
155 definovat zprávy, které budou při kliku generovány.
161 <sect2 id="skin-files">
162 <title>Soubory</title>
165 Pro výrobu skinu budete potřebovat následující:
168 Konfigurační soubor jménem <link linkend="skin-file">skin</link> řekne
169 <application>MPlayer</application>u, jak má dát jednotlivé části skinu
170 dohromady a co udělat, kliknete-li někde v okně.
173 Obrázek pozadí hlavního okna.
176 Obrázky položek hlavního okna (včetně jednoho nebo více souborů s popisem
177 fontu pro vykreslování popisek).
180 Obrázek pro zobrazení v podokně (volitelný).
183 Dva obrázky pro nabídku (ty jsou potřeba pouze pokud chcete vytvořit menu).
186 S výjimkou konfiguračního souboru skinu si můžete pojmenovat ostatní soubory
187 jak chcete (s tím, že vaše soubory s popisem fontu budou mít příponu
188 <filename>.fnt</filename>).
194 <!-- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -->
197 <sect1 id="skin-file">
198 <title>Soubor skin</title>
201 Jak jsme již řekli, je to konfigurační soubor skinu. Soubor je řádkově
202 orientován; řádky s komentářem začínají znakem '<literal>;</literal>'
203 (před ním jsou povoleny jen mezery a tabulátory).
207 Soubor je složen ze sekcí. Každá sekce popisuje skin pro aplikaci a má
210 section = <replaceable>název cekce</replaceable>
219 Zatím máme jen jednu aplikaci, takže potřebujete jen jednu sekci: její název je
220 <emphasis role="bold">movieplayer</emphasis>.
224 Uvnitř sekce je každé okno posáno blokem, který má následující formu:
226 window = <replaceable>název okna</replaceable>
235 kde <replaceable>název okna</replaceable> může být jeden z těchto řetězců:
238 <emphasis role="bold">main</emphasis> - pro hlavní okno
241 <emphasis role="bold">sub</emphasis> - pro podokno
244 <emphasis role="bold">menu</emphasis> - pro nabídku
247 <emphasis role="bold">playbar</emphasis> - ovládací panel
253 (Bloky sub a menu jsou volitelné - nemusíte vytvářet nabídku nebo vyzdobit
258 Uvnitř window bloku můžete definovat každou položku okna řádkem v tomto tvaru:
259 <programlisting>položka = parametr</programlisting>
260 Kde <literal>položka</literal> je řetězec označující typ položky GUI a
261 <literal>parametr</literal> je číselná nebo textová hodnota (nebo seznam hodnot
266 Dáte-li to všechno dohromady, celý soubor vypadá asi takto:
268 section = movieplayer
270 ; ... položky hlavního okna ...
274 ; ... položky podokna ...
278 ; ... položky menu ...
282 ; ... položky ovládacího panelu ...
289 Jméno souboru s obrázkem musí být zadáno bez úvodních adresářů - obrázky jsou
290 vyhledávány v adresáři <filename class="directory">skins</filename>.
291 Měli byste (ale nemusíte) zadat příponu souboru. Pokud soubor neexistuje,
292 zkouší <application>MPlayer</application> načíst soubor
293 <filename><jméno>.<příp></filename>, kdy jsou za
294 <filename><příp></filename> zkoušeny přípony <literal>png</literal>
295 a <literal>PNG</literal> (v tomto pořadí). Použitý bude první vyhovující soubor.
299 Aby bylo vše jasné, uvedeme příklad. Řekněme, že máte obrázek jménem
300 <filename>main.png</filename>, který použijeme pro hlavní okno:
301 <programlisting>base = main, -1, -1</programlisting>
302 <application>MPlayer</application> se pokusí nahrát soubory
303 <filename>main</filename>, <filename>main.png</filename>, <filename>main.PNG</filename>.
307 Nakonec několik slov o pozicování. Hlavní okno a podokno lze
308 umístit do odlišných rohů obrazovky zadáním souřadnic <literal>X</literal>
309 a <literal>Y</literal>. <literal>0</literal> horní nebo levý,
310 <literal>-1</literal> je střed a <literal>-2</literal> je vpravo nebo dole, jak
314 (0, 0)----(-1, 0)----(-2, 0)
317 (0,-1)----(-1,-1)----(-2,-1)
320 (0,-2)----(-1,-2)----(-2,-2)
327 <sect2 id="skin-file-main">
328 <title>Hlavní okno a ovládací panel</title>
331 Níže uvádíme seznam položek, které mohou být použity v blocích
332 '<literal>window = main</literal>' ... '<literal>end</literal>',
333 a '<literal>window = playbar</literal>' ... '<literal>end</literal>'.
339 <anchor id="skin-main-base"/>base = obrázek, X, Y
342 Umožňuje nastavit obrázek pozadí hlavního okna. Okno bude vykresleno na
343 zadaných souřadnicích <literal>X,Y</literal> na obrazovce a bude mít velikost
347 Tyto koordináty zatím nefungují pro okno display.
349 <warning><para>Průhledné oblasti v obrázku (obarvené #FF00FF) budou černé
350 na X serverech bez XShape rozšíření. Šířka obrázku musí být celočíselně
351 dělitelná 8.</para></warning>
357 <anchor id="skin-button"/>button = obrázek, X, Y, šířka, výška, zpráva
360 Umístí tlačítko rozměru <literal>šířka</literal> * <literal>výška</literal>
361 na pozici <literal>X,Y</literal>. Zadaná <literal>zpráva</literal> je
362 generována při kliku na tlačítko. Zadaný <literal>obrázek</literal> musí
363 mít tři části pod sebou (odpovídající možným stavům tlačítka) takto:
381 <anchor id="skin-decoration"/>decoration = enable|disable
384 Zapne (enable) nebo vypne (disable) dekoraci hlavního okna, produkovanou
385 okenním manažerem. Výchozí je <emphasis role="bold">disable</emphasis>.
388 V okně display to nefunguje, není to potřeba.
395 <anchor id="skin-hpotmeter"/>hpotmeter = tlačítko, tšířka, tvýška, fáze, počet_fází, výchozí, X, Y, šířka, výška, zpráva
403 <anchor id="skin-vpotmeter"/>vpotmeter = tlačítko, tšířka, tvýška, fáze, počet_fází, výchozí, X, Y, šířka, výška, zpráva
406 Umístí vodorovný (hpotmeter) nebo svislý (vpotmeter) potenciometr velikosti
407 <literal>šířka</literal> * <literal>výška</literal> na pozici
408 <literal>X,Y</literal>. Obrázek může být rozdělen do různých částí pro různé
409 fáze potenciometru (Například můžete mít potenciometr pro nastavení hlasitosti,
410 jehož dráha se barví ze zelené na červenou, jak se jeho hodnota mění od nejmenší
411 do největší.). <literal>hpotmeter</literal> může mít táhlo, které může být
412 vodorovně taženo. Význam parametrů:
415 <literal>tlačítko</literal> - obrázek, který se použije pro
416 tlačítko (musí mít tři části pod sebou, stejně jako v případě tohoto
417 <link linkend="skin-button">tlačítka</link>)
420 <literal>tšířka</literal>, <literal>tvýška</literal> -
424 <literal>fáze</literal> - obrázek použitý pro různé fáze
425 hpotmetru. Pokud žádný obrázek nechcete, můžete použít speciální hodnotu
426 <literal>NULL</literal>. Obrázek musí být rozdělen svisle na
427 <literal>počet_fází</literal> částí takto:
428 <informalfigure><screen>
438 --></screen></informalfigure>
441 <literal>numphases</literal> - number of phases stored in the
442 <literal>počet_fází</literal> - počet fází uložených v
443 obrázku <literal>fáze</literal>
446 <literal>výchozí</literal> - výchozí hodnota pro hpotmeter
447 (v rozsahu <literal>0</literal> až <literal>100</literal>)
450 <literal>X</literal>, <literal>Y</literal> - pozice pro hpotmeter
453 <literal>šířka</literal>, <literal>výška</literal> - šířka a výška
454 <literal>hpotmeter</literal>u
457 <literal>zpráva</literal> - zpráva generovaná při změně
458 hodnoty <literal>hpotmeter</literal>u
466 <anchor id="skin-potmeter"/>potmeter = fáze, počet_fází, výchozí, X, Y, šířka, výška, zpráva
469 <literal>hpotmeter</literal> bez tlačítka. (soudil bych, že byl míněn jako
470 otočný, ale reaguje pouze na horizontální tažení.) Popis parametrů je stejný
471 jako v <link linkend="skin-hpotmeter">hpotmeter</link>.
472 <literal>fáze</literal> mohou být <literal>NULL</literal>, ale je to vcelku
473 k ničemu, jelikož nemůžete vidět, jak je nastaven <literal>potmeter</literal>.
479 <anchor id="skin-font"/>font = soubor_fontu, id_fontu
482 Definuje font. <literal>soubor_fontu</literal> je jméno souboru popisu fontu
483 s příponou <filename>.fnt</filename> (zde příponu nezadávejte).
484 <literal>id_fontu</literal> je použit jako ukazatel na font
485 (viz <link linkend="skin-dlabel">dlabel</link>
486 a <link linkend="skin-slabel">slabel</link>). Definováno může být více než 25 fontů.
492 <anchor id="skin-slabel"/>slabel = X, Y, id_fontu, "text";
495 Umístí statický popisek na pozici <literal>X,Y</literal>.
496 <literal>text</literal> je zobrazen fontem identifikovaným pomocí
497 <literal>id_fontu</literal>. Text je surový řetězec
498 (<literal>$x</literal> proměnné nefungují), který musí být uzavřen
499 ve dvojitých uvozovkách (ale znak " nesmí být součástí textu).
500 Popisek je zobrazen fontem identifikovaným pomocí <literal>id_fontu</literal>.
506 <anchor id="skin-dlabel"/>dlabel = X, Y, délka, zarovnání, id_fontu, "text"
510 Umístí dynamický popisek na pozici <literal>X,Y</literal>. Popisek je
511 dynamický proto, že je jeho text periodicky obnovován. Maximální délka
512 popisku je nastavena na <literal>délka</literal> (jeho výškou je výška
513 znaku). Pokud je zobrazovaný text širší, pak bude rolován,
514 jinak bude zarovnán do určeného prostoru podle hodnoty parametru
515 <literal>zarovnání</literal>: <literal>0</literal> je zarovnání vpravo,
516 <literal>1</literal> na střed, <literal>2</literal> vlevo.
519 Text k zobrazení je zadán parametrem <literal>text</literal>: Musí být uzavřen
520 do dvojitých uvozovek (ale znak " nesmí být součástí textu).
521 Popisek je zobrazen fontem identifikovaným pomocí <literal>id_fontu</literal>.
522 V textu můžete použít tyto proměnné:
528 <row><entry>Proměnná</entry><entry>Význam</entry></row>
533 <entry>čas přehrávání ve formátu <emphasis>hh:mm:ss</emphasis></entry>
537 <entry>čas přehrávání ve formátu <emphasis>mmmm:ss</emphasis></entry>
541 <entry>čas přehrávání ve formátu <emphasis>hh</emphasis> (hodiny)</entry>
545 <entry>čas přehrávání ve formátu <emphasis>mm</emphasis> (minuty)</entry>
549 <entry>čas přehrávání ve formátu <emphasis>ss</emphasis> (sekundy)</entry>
553 <entry>délka filmu ve formátu <emphasis>hh:mm:ss</emphasis></entry>
557 <entry>délka filmu ve formátu <emphasis>mmmm:ss</emphasis></entry>
561 <entry>čas přehrávání ve formátu <emphasis>h:mm:ss</emphasis></entry>
565 <entry>hlasitost ve formátu <emphasis>xxx.xx</emphasis>%</entry>
569 <entry>hlasitost ve formátu <emphasis>xxx.xx</emphasis></entry>
573 <entry>stereováha ve formátu <emphasis>xxx.xx</emphasis>%</entry>
577 <entry>stereováha ve formátu <emphasis>xxx.xx</emphasis></entry>
581 <entry>znak $</entry>
585 <entry>znak podle typu audia (žádné: <literal>n</literal>,
586 mono: <literal>m</literal>, stereo: <literal>t</literal>)</entry>
590 <entry>číslo stopy (v playlistu)</entry>
594 <entry>název souboru</entry>
598 <entry>název souboru malými písmeny</entry>
602 <entry>název souboru velkými písmeny</entry>
606 <entry>znak podle typu datového proudu (soubor: <literal>f</literal>,
607 Video CD: <literal>v</literal>, DVD: <literal>d</literal>,
608 URL: <literal>u</literal>)
613 <entry>znak <keycap>p</keycap> (pokud přehráváte soubor a font obsahuje
614 znak <keycap>p</keycap>)</entry>
618 <entry>znak <keycap>s</keycap> character (pokud přehráváte soubor a font obsahuje
619 znak <keycap>s</keycap>)</entry>
623 <entry>znak <keycap>e</keycap> (pokud je přehrávání pozastaveno a font obsahuje
624 znak <keycap>e</keycap>)</entry>
628 <entry>šířka filmu</entry>
632 <entry>výška filmu</entry>
636 <entry>název použitého kodeku</entry>
643 Proměnné <literal>$a, $T, $p, $s</literal> a <literal>$e</literal>
644 vracejí znaky, které by měly být zobrazovány jako speciální symboly
645 (například, <keycap>e</keycap> vrací symbol pauza, který obvykle vypadá
646 jako ||). Měli byste mít font pro normální znaky a
647 jiný font pro symboly. Více informací viz sekce o
648 <link linkend="skin-fonts-symbols">symbolech</link>.
657 <sect2 id="skin-file-subwindow">
658 <title>Ovládací panel</title>
661 Následující vstupy mohou být použity v bloku
662 '<literal>window = sub</literal>' . . . '<literal>end</literal>'.
668 <anchor id="skin-sub-base"/>base = obrázek, X, Y, šířka, výška
671 Obrázek, který bude zobrazen v okně. Okno se zobrazí na pozici zadané
672 souřadnicemi <literal>X,Y</literal> na obrazovce (<literal>0,0</literal> je
673 levý horní roh). Můžete nastavit <literal>-1</literal> pro střed a
674 <literal>-2</literal> pro vpravo (<literal>X</literal>) a dole
675 (<literal>Y</literal>). Okno bude stejně velké jako obrázek.
676 <literal>šířka</literal> a <literal>výška</literal>
677 udávají velikost okna; jsou volitelné (pokud chybí, má okno
678 rozměry shodné s obrázkem).
684 <anchor id="skin-background"/>background = R, G, B
687 Umožňuje nastavit barvu pozadí. To je užitečné, pokud je obrázek menší než
688 okno. <literal>R</literal>, <literal>G</literal> a <literal>B</literal>
689 označují červenou, zelenou a modrou složku barvy
690 (každá z nich je dekadická hodnota 0 až 255).
698 <sect2 id="skin-file-menu">
699 <title>Nabídka</title>
702 Jak již bylo dříve řečeno, nabídka je zobrazena pomocí dvou obrázků. Normální
703 položky nabídky jsou brány z obrázku určeného položkou <literal>base</literal>,
704 zatímco aktuálně zvolený vstup je brán z obrázku určeného položkou
705 <literal>selected</literal>. Musíte definovat pozici a rozměr každé položky
710 Následující vstupy mohou být použity v bloku
711 '<literal>window = menu</literal>'. . .'<literal>end</literal>'.
717 <anchor id="skin-menu-base"/>base = obrázek
720 Obrázek normálních položek nabídky.
726 <anchor id="skin-selected"/>selected = obrázek
729 Obrázek nabídky kde jsou všechny položky vybrány.
735 <anchor id="skin-menu"/>menu = X, Y, šířka, výška, zpráva
738 Definuje pozici <literal>X,Y</literal> a rozměr položky nabídky v obrázku.
739 <literal>zpráva</literal> je zpráva, generovaná jakmile je uvolněno tlačítko
748 <!-- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -->
751 <sect1 id="skin-fonts">
754 Jak jsme již zmínili v sekci o částech skinu, font je definován obrázkem a
755 souborem popisu. Můžete rozmístit znaky v obrázku libovolně, ale ujistěte
756 se, že je jejich velikost a pozice je uvedena v souboru popisu přesně.
760 Soubor popisu fontu (s příponou <filename>.fnt</filename>) může obsahovat
761 řádky s komentářem začínající '<literal>;</literal>'. Soubor musí obsahovat
763 <anchor id="skin-font-image"/>
764 <programlisting>image = <replaceable>obrázek</replaceable></programlisting>
765 Kde <literal><replaceable>obrázek</replaceable></literal> je název obrázku
766 použitého pro font (nemusíte zadávat příponu).
767 <anchor id="skin-font-char"/>
768 <programlisting>"char" = X, Y, šířka, výška</programlisting>
769 Zde <literal>X</literal> a <literal>Y</literal> udávají pozici
770 <literal>char</literal> znaku v obrázku (<literal>0,0</literal> je levý
771 horní roh). <literal>šířka</literal> a <literal>výška</literal> jsou
772 rozměry znaku v pixelech.
776 Tento příklad definuje znaky A, B, C s použítím <filename>font.png</filename>.
778 ; Zde může být jen "font" místo "font.png".
781 ; Tři znaky pro ilustraci stačí :-)
790 <sect2 id="skin-fonts-symbols">
791 <title>Symboly</title>
794 Některé znaky mají speciální význam, jsou-li vráceny některou z proměnných
795 použitých v <link linkend="skin-dlabel">dlabel</link>. Tyto znaky mají být
796 zobrazovány jako symboly, takže mohou být zobrazeny věci jako pěkné DVD logo
797 místo znaku '<literal>d</literal>' pro DVD datový proud.
801 Následující tabulka obsahuje znaky, které mohou být použity k zobrazení
802 symbolů (a tudíž vyžadují odlišný font).
808 <row><entry>Znak</entry><entry>Symbol</entry></row>
811 <row><entry><keycap>p</keycap></entry><entry>play</entry></row>
812 <row><entry><keycap>s</keycap></entry><entry>stop</entry></row>
813 <row><entry><keycap>e</keycap></entry><entry>pauza</entry></row>
814 <row><entry><keycap>n</keycap></entry><entry>bez zvuku</entry></row>
815 <row><entry><keycap>m</keycap></entry><entry>mono zvuk</entry></row>
816 <row><entry><keycap>t</keycap></entry><entry>stereo zvuk</entry></row>
817 <row><entry><keycap>f</keycap></entry><entry>datový proud je soubor</entry></row>
818 <row><entry><keycap>v</keycap></entry><entry>datový proud je Video CD</entry></row>
819 <row><entry><keycap>d</keycap></entry><entry>datový proud je DVD</entry></row>
820 <row><entry><keycap>u</keycap></entry><entry>datový proud je URL</entry></row>
828 <!-- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -->
831 <sect1 id="skin-gui">
832 <title>GUI zprávy</title>
835 Tyto zprávy mohou být generovány tlačítky, potenciometry a položkami
840 <title>Ovládání přehrávání:</title>
842 <term><emphasis role="bold">evNext</emphasis></term>
844 Skočí na následující stopu v playlistu.
849 <term><emphasis role="bold">evPause</emphasis></term>
851 Tvoří přepínač společně s <literal>evPlaySwitchToPause</literal>. Ty mohou
852 být použity k vytvoření tradičního play/pauza tlačítka. Obě zprávy by měly
853 být přiřazeny tlačítkům umístěným na stejné pozici v okně. Tato zpráva
854 pozastaví přehrávání a zobrazen bude obrázek pro
855 <literal>evPlaySwitchToPause</literal> talčítko (pro indikaci, že tlačítko
856 může být stisknuto pro obnovení přehrávání).
861 <term><emphasis role="bold">evPlay</emphasis></term>
868 <term><emphasis role="bold">evPlaySwitchToPause</emphasis></term>
870 Protiklad <literal>evPauseSwitchToPlay</literal>. Tato zpráva zahájí přehrávání
871 a zobrazí obrázek pro tlačítko <literal>evPauseSwitchToPlay</literal>
872 (pro indikaci, že tlačítko může být stisknuto pro pozastavení přehrávání).
877 <term><emphasis role="bold">evPrev</emphasis></term>
879 Skočí na předchozí stopu v playlistu.
884 <term><emphasis role="bold">evStop</emphasis></term>
892 <title>Převíjení:</title>
894 <term><emphasis role="bold">evBackward10sec</emphasis></term>
896 Převine zpět o 10 sekund.
901 <term><emphasis role="bold">evBackward1min</emphasis></term>
903 Převine zpět o 1 minutu.
908 <term><emphasis role="bold">evBackward10min</emphasis></term>
910 Převine zpět o 10 minut.
915 <term><emphasis role="bold">evForward10sec</emphasis></term>
917 Převine vpřed o 10 sekund.
922 <term><emphasis role="bold">evForward1min</emphasis></term>
924 Převine vpřed o 1 minutu.
929 <term><emphasis role="bold">evForward10min</emphasis></term>
931 Převine vpřed o 10 minut.
936 <term><emphasis role="bold">evSetMoviePosition</emphasis></term>
938 Převine na danou pozici (může být přiřazeno potenciometru; použije se
939 relativní hodnota (0-100%) potenciometru).
945 <title>Ovládání videa:</title>
947 <term><emphasis role="bold">evHalfSize</emphasis></term>
949 Nastaví velikost okna filmu na poloviční velikost.
953 <term><emphasis role="bold">evDoubleSize</emphasis></term>
955 Nastaví velikost okna filmu na dvojnásobnou velikost.
959 <term><emphasis role="bold">evFullScreen</emphasis></term>
961 Přepíná do celoobrazovkového režimu a zpět.
965 <term><emphasis role="bold">evNormalSize</emphasis></term>
967 Nastaví velikost okna na normální velikost.
973 <title>Ovládání zvuku:</title>
975 <term><emphasis role="bold">evDecAudioBufDelay</emphasis></term>
977 Sníží zpoždění vyrovnávací paměti zvuku.
982 <term><emphasis role="bold">evDecBalance</emphasis></term>
984 Sníží hodnotu stereováhy.
989 <term><emphasis role="bold">evDecVolume</emphasis></term>
996 <term><emphasis role="bold">evIncAudioBufDelay</emphasis></term>
998 Zvýší zpoždění vyrovnávací paměti zvuku.
1003 <term><emphasis role="bold">evIncBalance</emphasis></term>
1005 Zvýší hodnotu stereováhy.
1010 <term><emphasis role="bold">evIncVolume</emphasis></term>
1017 <term><emphasis role="bold">evMute</emphasis></term>
1024 <term><emphasis role="bold">evSetBalance</emphasis></term>
1026 Nastaví stereováhu (může být sdruženo s potenciometrem; použije se
1027 relativní hodnota potenciometru (0-100%)).
1032 <term><emphasis role="bold">evSetVolume</emphasis></term>
1034 Nastaví hlasitost (může být sdruženo s potenciometrem; použije se
1035 relativní hodnota potenciometru (0-100%)).
1041 <title>Různé:</title>
1043 <term><emphasis role="bold">evAbout</emphasis></term>
1045 Otevře okno o aplikaci.
1050 <term><emphasis role="bold">evDropSubtitle</emphasis></term>
1052 Vypne aktuálně použité titulky.
1057 <term><emphasis role="bold">evEqualizer</emphasis></term>
1059 Zapne/vypne ekvalizér.
1064 <term><emphasis role="bold">evExit</emphasis></term>
1071 <term><emphasis role="bold">evIconify</emphasis></term>
1078 <term><emphasis role="bold">evLoad</emphasis></term>
1080 Otevře soubor (otevřením okna prohlížeče souborů, kde si soubor vyberete).
1085 <term><emphasis role="bold">evLoadPlay</emphasis></term>
1087 Stejné jako <literal>evLoad</literal>, ale navíc se okamžitě spustí přehrávání
1093 <term><emphasis role="bold">evLoadSubtitle</emphasis></term>
1095 Otevře soubor s titulky (pomocí prohlížeče souborů)
1100 <term><emphasis role="bold">evLoadAudioFile</emphasis></term>
1102 Otevře soubor se zvukem (pomocí prohlížeče souborů)
1107 <term><emphasis role="bold">evNone</emphasis></term>
1109 Prázdná zpráva, nemá žádný efekt (možná s výjimkou Subversion verzí :-)).
1114 <term><emphasis role="bold">evPlaylist</emphasis></term>
1116 Otevře/zavře okno playlistu.
1121 <term><emphasis role="bold">evPlayDVD</emphasis></term>
1123 Zkusí otevřít disk v zadané DVD-ROM mechanice.
1128 <term><emphasis role="bold">evPlayVCD</emphasis></term>
1130 Zkusí otevřít disk v zadané CD-ROM mechanice.
1135 <term><emphasis role="bold">evPreferences</emphasis></term>
1137 Otevře okno předvoleb.
1142 <term><emphasis role="bold">evSetAspect</emphasis></term>
1144 Nastaví poměr stran zobrazovaného obrázku.
1149 <term><emphasis role="bold">evSetURL</emphasis></term>
1151 Zobrazí dialogové okno pro volbu URL.
1156 <term><emphasis role="bold">evSkinBrowser</emphasis></term>
1158 Otevře okno voliče skinů.
1165 <!-- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -->
1168 <sect1 id="skin-quality">
1169 <title>Tvorba kvalitních skinů</title>
1172 Co když jste si přečetli o skinech pro GUI
1173 <application>MPlayer</application>u, odvedli to nejlepší s
1174 <application>Gimp</application>em a chcete nám poslat svůj skin?
1175 Přečtěte si pár návodů, abyste se vyhnuli běžným omylům a vytvořili
1176 vysoce kvalitní skin.
1180 Chceme, aby skiny, které přidáme do našeho repozitáře odpovídaly
1181 určitým standardům kvality. Je zde také mnoho věcí, které můžete
1182 udělat, abyste nám ulehčili práci.
1186 Za příklad si vemte skin <systemitem>Blue</systemitem>.
1187 Ten splňuje všechna kritéria od verze 1.5.
1192 Ke každému skinu by měl být soubor
1193 <filename>README</filename>, obsahující informace o vás jako autorovi,
1194 o copyrightu a licenci a vše ostatní, co chcete dodat.
1195 Chcete-li mít changelog, tento soubor je dobrým místem.
1199 Měl by tu být soubor <filename>VERSION</filename>
1200 neobsahující nic jiného, než číslo verze na jediném řádku (např. 1.0).
1204 Horizontální a vertikální ovládání (posuvníky jako hlasitost
1205 nebo pozice) by měly mít střed knoflíku správně zarovnán na stred posuvníku.
1206 Mělo by být možné posouvat knoflík na oba konce posuvníku, ale ne za ně.
1210 Jednotlivé součásti skinu by měly mít správné rozměry
1211 deklarované v souboru skin. Pokud to tak není, můžete kliknout mimo např.
1212 tlačítko a to se stejně stiskne, nebo kliknout na jeho plochu a nestisknout
1217 Soubor <filename>skin</filename> by měl být srovnán na znaky
1218 a neobsahovat tabulátory. Srovnán na znaky znamená, že se čísla budou rovnat
1219 do úhledných sloupců.